عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1391
بازدید : 377
نویسنده : امیر امرائي

 ماست را با این <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" _fcksavedurl="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" title="تغذیه">غذا</a>ها نخورید

 
عادات ناصحیح غذایی و همراه کردن بعضی از آن‌ها با هم قدرت جذب بعضی املاح و ویتامینها را کاهش می‌دهد.
ماست از جمله لبنیاتی است که برای بدن لازم و ضروری است، در عین حال گوشت نیز با پروتئین و ویتامین ۱۲ B موجود در آن از جمله مواد مورد نیاز انسان است اما در صورت مصرف همزمان این دو با هم، میزان جذب آهن توسط بدن کاهش می‌یابد.
دلیل این امر یکی بودن ناقل این دو خوراکی است، خوردن گوشت و ماست با هم موجب می‌شود میزان زیادی کلسیم و آهن وارد بدن شود اما میزان جذب آن کمتر از میزان وجود آن‌ها در غذا

غذای گوشتی، ماست خورده شود و یا اگر به هر دلیلی امکان خوردن ماست ساعاتی بعد از مصرف غذا نیست، بهتر است ابتدا غذا صرف شود و سپس در اتمام غذا، ماست بخورید. در ‌‌نهایت نیز اگر کودکان یا افرادی که نمی‌توانند هر کدام از آن‌ها را به تنهایی مصرف کنند خوردن هر دو ماده با هم منع نمی‌شود.

 

 و بدن بوده و میزان جذب آن‌ها بسیار کمتر خواهد شد.

حتی‌الامکان باید یک ساعت پس از مصرف 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه , ,
:: برچسب‌ها: ماست , غذا , جذب , گوشت , خوراکی ,
تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1391
بازدید : 186
نویسنده : امیر امرائي

 
معجزه این ادویه در درمان آلزایمر 
 

 

در مقاله جدید نشریه انجمن شیمی آمریكا در این‌باره آمده است كه شركت‌های داروسازی به میزان گسترده و چشمگیری روی تولید داروهای جدید برای مقابله با آلزایمر سرمایه‌گذاری كرده‌اند و ده‌ها هزار دلار را سالانه صرف درمان هر یك از مبتلایان به این بیماری می‌كنند. این در حالی است كه گیاه زردچوبه یا در واقع ماده مفید موجود در آن موسوم به كوركومین می‌تواند گزینه‌ای موثرتر و در عین حال كم‌‌هزینه‌تر از داروهای موجود برای درمان آلزایمر باشد.

در این مقاله جزئیات بررسی‌های انجام شده روی این ادویه پرخاصیت ارائه شده كه به متخصصان داروسازی در مسیر تولید داروی آلزایمر از زردچوبه كمك می‌كند. زردچوبه اغلب برای درمان مشكلات پوستی آرتریت و حتی برای حفاظت در برابر آسیب‌های كبدی و قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اكنون در آمریكا بیش از پنج میلیون نفر به این بیماری تضعیف‌كننده حافظه مبتلا هستند كه پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 میلادی، تعداد این بیماران به 16 میلیون نفر برسد.

 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه , ,
:: برچسب‌ها: معجزه , ادویه , آلزایمر , درمان آلزایمر , مقاله جدید , داروسازی , ضعیف‌كننده , حافظه , كبدی و قلبی ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391
بازدید : 181
نویسنده : امیر امرائي

پوست این میوه موجب کاهش چاقی می‌شود   

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود
دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست سیب مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حدی در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر آن حفاظت کند.

محققان دانشگاه آیووا در تحقیقاتی که در نشریه علمی پلوس وان منتشر شد به این نتیجه رسیده اند که ماده اسید اورسولیک موجود در پوست سیب ضمن افزایش میزان عضلات و چربی قهوه ای - دو بافتی که به کالری سوزی معروف هستند - موجب کاهش چاقی و پیامدهای مضر آن برای سلامت می‌شود.

تا همین اواخر، محققان بر این باور بودند که این تنها نوزادان هستند که چربی قهوه ای دارند و این چربی در طول دوران کودکی از بین می رود. با پیشرفت فناوریهای عکسبرداری از بافت های انسان مشخص شده که بزرگسالان نیز میزان کمی از این چربی را بیشتر در ناحیه گردن و بین شانه ها حفظ می کنند.

همچنین این تحقیقات نشان داد افزایش سطح چربی قهوه ای با کاهش میزان چاقی و سطوح قند و چربی خون در ارتباط است و این مسئله موجب شده است که دانشمندان به این نتیجه برسند که چربی قهوه ای در پیشگیری از چاقی و دیابت موثر خواهد بود.

در این بررسی، محققان دانشگاه آیووا موشهایی که رژیم غذایی پرچرب به آنها داده شده بود را بررسی کردند. به نیمی از این موشها همراه غذای پرچرب خود مقادیری اسید اورسولیک نیز داده شد. نکته جالب این بود که موشهایی که در رژیم غذاییشان اسید اورسولیک بود بیش از موشهای دیگر غذا می خوردند با این حال موشهایی که مکمل غذایی اسید اورسولیک دریافت کردند وزن کمتری اضافه کردند و سطح قند خون آنها نزدیک عادی باقی ماند. این موشها همچنین به بیماری کبد چرب دچار نشدند، گفتنی است بیماری کبد چرب در حال حاضر یک بیماری غیرقابل درمان است که حدود یک پنجم امریکاییها به آن مبتلا هستند.

همچنین بررسیهای بیشتر این محققان نشان داد مصرف اسد اورسولیک موجب افزایش عضلات اسکلتی و در نهایت موجب تقویت توان بدنی و استقامت می شود. همچنین میزان چربی قهوه ای در این دسته از موشها افزایش یافت.

با توجه به اینکه عضله و چربی قهوه ای هر دو کالری می سوزاند، محققان میزان مصرف انرژی در این موشها را اندازه گیری کردند و دریافتند که موشهایی که اسید اورسولیک بیشتری دریافت کرده بود در مقایسه با موشهایی که این مکمل را دریافت نکرده بودند انرژی بیشتری مصرف کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: تغذیه , ,
:: برچسب‌ها: پوست , میوه , کاهش چاقی , رژیم غذایی , چربی ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 136
نویسنده : امیر امرائي

چگونه 17 ساعت آب نخوریم؟

شاید 16 ساعت ننوشیدن آب و ضررهای آن برای بدن بهانه خوبی برای روزه نگرفتن برخی افراد باشد اما آن‌ها باید بدانند که با قدری توکل و رعایت چند نکته ساده می‌توانند توان بدنی خود را بالا ببرند."
نگرانی از این که نتوانیم در طول روزهای بلند و گرم تابستان تشنگی روزه‌داری را تحمل کنیم موجب می‌شود میان افطار تا سحر کارهایی انجام دهیم که گاه نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند بلکه مشکلاتی را نیز در طول روز برایمان بوجود می‌آورند.

 

 
سبزی‌ها و میوه‌ها

استفاده از مواد غذایى پرفیبر مانند سبزی و میوه میان افطار تا سحر می‌تواند در تامین آب مورد نیاز بدن بسیار کارساز باشد.
بدن انسان در طول شبانه‌روز به دو لیتر آب نیاز دارد که با توجه به طولانی بودن روزها در تابستان با خوردن میوه‌هایی مانند هلو،طالبی، انگور و گوجه‌فرنگی می‌توانیم این آب را تامین کنیم.

 

 
اشتباهی به نام آب میوه

یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌هایی که برخی افراد انجام می‌دهند جایگزین کردن آب میوه‌های غیرطبیعی به جای آب است. مصرف آب میوه به دلیل قند فراوان علاوه بر آن که موجب تشنگی فرد می‌شود چاقی مضاعف هم به دنبال دارد. مایعاتی مانند سوپ و آش نیز می‌توانند جایگزین مناسبی برای بخشی از آب باشند.

 

 
چای پس از سحری

این باور که چای پس از سحری می‌تواند باعث رفع تشنگی شود نیز درست نیست؛ زیرا چای دفع مکرر کلیه را در بر دارد. مصرف چای بخصوص چای پررنگ پس از سحر باعث تشنگی می‌شود.
سر کشیدن آب زیاد بین غذای سحری نيز به امید جلوگیری از تشنگی در طول روز اشتباه است. این عمل باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم می‌شود.
بهتر است از یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر، دست کم شش لیوان آب بنوشید. شیر کم چرب و ماست نیز در جلوگیری از عطش روزه‌داران تاثیر قابل توجهی دارد. توجه داشته باشيد که از خوردن قهوه، کاکائو و موادی که باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شوند، بخصوص در وعده سحری پرهیز کنید.

 

 
معجونی ساده

تركیب لیموترش رنده شده با مقداری نمك و آب و مصرف آن در وعده‌های غذایی بین افطار تا سحر، در پیشگیری از ابتلا به كم‌آبی و رفع تشنگی در طول روز مؤثر است.


:: موضوعات مرتبط: تغذیه , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 126
نویسنده : امیر امرائي

آب میوه ای فوق العاده برای پوست و مو

مصرف روزانه یك لیوان آب پرتقال سلامت پوست، مو و ناخن را افزایش می‌‌دهد.

كارشناسان تغذیه معتقدند آب پرتقال به دلیل این كه حاوی ویتامین C، پتاسیم و اسید فولیك است، می‌‌‌تواند در سلامت پوست، مو و ناخن تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته كارشناسان تغذیه، رنگ دانه‌های زرد موجود در پرتقال در كاهش تخریب‌های پوستی ناشی از نور آفتاب موثر است و در ارتقاء انعطاف پذیری پوست تاثیر خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، پزشكان به افراد توصیه می‌كنند مصرف مواد مغذی به خصوص مواد خوراكی كه حاوی ویتامین C هستند به داشتن پوست، مو و ناخن سالم كمك می‌‌كند و گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه مفید است.

 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 128
نویسنده : امیر امرائي

خوردن چه <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" title="تغذیه">غذا</a>هایی در افطار مضر است؟


دکتر مجید امتیازی، متخصص طب سنتی، راز ماندگاری طب سنتی ایران را عقلانیت منطبق بر اخلاق و ادب موجود در این مکتب طبی دانست و اظهار داشت: تمام مواردی که به‌عنوان الگوی صحیح، قابلیت ماندگاری در ذهن تاریخی بشر را دارند تابع همین دو قاعده کلی هستند. وقتی که از این دو قاعده به‌عنوان اصل مهم و اساسی در طب سنتی ایران‌زمین نام برده می‌شود، موجودیت آن را در تمام موارد و مبانی این مکتب طبی پویا می‌توان مشاهده کرد. به‌طوری که در مباحث پیشگیری و درمان صحیح بیماری‌ها هم این دو قاعده کلی به‌طور کامل رعایت شده است.

دکتر مجید امتیازی خاطرنشان ساخت: بر این اساس بخشی از حفظ سلامتی انسان هم تابع رعایت اخلاق و ادب در خوردن و پرهیزکردن است. درست غذاخوردن و به موقع غذا خوردن هم شرط رعایت این دو قاعده در فرهنگ سنتی ما بوده است که الان متأسفانه به دلایل نامشخص و بهانه‌های بی‌اساس رعایت نشده و حتی در مواردی خلاف آن را به‌کار می‌بریم که یا به‌دلیل ندانستن موضوع است و یا پیروی کورکورانه.

این متخصص طب سنتی به روزه‌داران توصیه کرد وعده غذای افطار و سحری جزو مواردی است که باید مصرف شوند ولی نوع غذا باید متناسب با وضعیت و مزاج بدن فرد باشد. وی افزود: فراموش نکنیم که سفره سحری و به‌طور ویژه سفره افطار، میدان مسابقه در خوردن نیست.

دکتر امتیازی با تأکید بر اینکه از نوشیدن آب هنگام صرف هر یک از این وعده‌های غذایی به‌شدت پرهیز شود ادامه داد: مناسب‌ترین زمان نوشیدن آب حداقل یک‌ساعت‌و‌نیم بعد از خوردن است. وی متذکر شد: نوشیدن آب خیلی سرد و به قولی «تگری» حتی در این فاصله زمانی هم بسیار مضر و آسیب رساننده به سیستم گوارشی، کبدی و هضمی است. پس بعد از گذشتن زمان مناسب از غذا خوردن، نوشیدن آبی که خیلی سرد نباشد مانند نوشیدن برخی از شربت‌های سنتی بلامانع است.

دکتر امتیازی با اشاره به اینکه غذا‌ها در هر یک از وعده‌ها باید با آرامش کامل و به دور از استرس و نگرانی میل شود، توصیه کرد: هریک از لقمه‌های غذا باید کاملا جویده شود و اینطور نباشد که هنوز لقمه در دهان در حال جویدن است، لقمه بعدی را وارد دهان کنیم.

وی با تأکید براینکه از درهم خوری و خوردن چند نوع مختلف غذا در یک وعده غذایی پرهیز شود، گفت: درصورتی که میل به خوردن سالاد است باید با فاصله و قبل از غذای اصلی میل شود. البته زمان خوردن آن بسته به نوع مزاج فرد و شدت اشتها متفاوت است و از طرف دیگر مقدار آن هم نباید زیاد باشد که باعث اختلال هضم شود.

دکتر امتیازی خطاب به روزه‌داران خاطرنشان ساخت: درصورتی که قصد، خوردن شام باشد باید با فاصله زمانی مناسب از خوردن افطاری باشد. اینطور نباشد که بلافاصله بعد از خوردن افطار اقدام به خوردن شام شود. این متخصص طب سنتی با تأکید بر اینکه وعده شام هم باید غذایی نسبتا سبک باشد تصریح کرد: از خوردن غذاهای پر ادویه، شور و سرخ کردنی‌ها پرهیز شود زیرا باعث شدت عطش می‌شوند.

 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

مطالب مرتبط به مهندسی عمران و محیط زیست

به نظر شما مطالب وب سایت بیشتر به کدام بخش اختصاص داده شود ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و زندگی و آدرس engineer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 243
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 243
بازدید ماه : 243
بازدید کل : 83450
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس


استخاره آنلاین با قرآن کریم



RSS

Powered By
loxblog.Com